tisdag 18 januari 2011

18jan*

såå jäkla typiskt
jag var döstrött och såå glad när brum somnade vid 8
men inte sov hon länge inte
hörde världens liv i hennes rum vid halv tio tiden
trodde daniel skulle ta henne och väntade lite men det blev bara värre och värre så jag gick upp och staplade in i hennes rum..daniel hade redan tagit henne och vaggade för fullt men hon skrek ändå och när hon fick syn på mig var det kört..
det är bara mammammamamamaamm hela tiden just nu..
mammiga unge!!

i vart fall- i morse packade vi in oss i bilen och åkte till ronneby och Babyrytmiken
trodde nog att brum skulle vara ÄNNU mer intresserad än var hon var men det bli nog bättre nästa gång..
hon blev lite rastlös och tyckte nog att det var lugna mesiga låtar-jag håller med vi rockar till mycket hårdare grejer här hemma haha;)
men hon gillade den stora duken och att få peta på de andra barnens ögon;P

gick en snabb runda på stan och handlade present till barnkalaset vi ska på på torsdag=)
tuva fyller ju 3!!
och sen hem för att städa innan bvc annelie skulle komma på 8 månaders kontroll=)

det gick jättebra även om brum var lite yris-jag fick väcka henne!
hon var jätte duktig och gjorde precis som hon skulle och givetvis hade hon gått upp
fast hon hade gått upp lagom och låg fint på sin kurva-8209 gram
det var faktiskt mindre än vad jag trodde;)

daniel hade jobbat förmiddag och var trött
han var så rolig här efteråt
-alltså, jag var såå trött att jag knappt orkade lyssna vad hon sa och sen nör hon sa att hon inte ens ville ha fika, ja då fanns det ju inte ens något att se fram emot!!
hahaha mitt kakmonster till sambo;P

nu sover hon snorpan i vart fall
men hennes mamma e tyvärr vaken;P

frukost med milla imån och så mamma gruppen på eftermiddagen=))

4 kommentarer:

Theos mamma sa...

snygg gå stol hehe samma som oss :-D annars har du en jätte söt dotter och vad fint namn hon har fått :-)

Anonym sa...

Kul att ni kom iväg på rytmiken, nästa vecka ska jag och Signe förhoppningsvis åka dit och då ska det nog bli mer röj ;-)
Fina bilder du tar och Ofelia är ju söt som socker med sina blå och de gosiga kinderna. Kul att du uppdaterar ofta och massa bilder uppskattas ju alltid som läsare :-)
Ses i em!
//Carolina & Signe

Anna sa...

Haha.. mamma upp idag eller?:) Jo men det är ju klart.. det känns väl bäst att låta sina barn växa upp där det är lagom lugnt:) Landet är ju perfekt ;) Vart i Kallinge bor ni? Ja, jag börjar känna det mer och mer nu att hus skulle sitta fint till sommaren! men får se när det blir av..sitter och kolla ganska ofta på hus så någon gång så;) Hur jag hamnade i Norrtälje? ja.. det var killens fel ;) haha. Det är typ som Karlskrona kan man väl säga, kanske liiite mindre.. är inte riktigt säkert.. men lagom för mig iaf:) det tar en kvart att gå ner till själva "stan" så det är perfekt:)
Stockholm är inte så märkvärdigt som folk verkar tror.. det jag tycker är bra med sthlm är att det ALLTID finns saker att göra oavsett vilken dag det är, även söndagar;) det är väl det enda possitiva.. för övrigt tycker jag folket som bor där är bara allmänt dryga;) tur att man bo 7 mil därifrån !man vill ju inte blandas ihop med dom:) Okej vad roligt att ni fortfarande har kontakt:) vart bor Lina nu för tiden då? jag har inte så mtk kontakt med några direkt.. är ju hemma så sällan så jag träffar någon så ofta.. är väl Linda och Jessica jag har träffat ett par gånger sen jag flyttade. Facebook är ju perfekt för att hålla någolunda kontakt ;)hur länge ska du vara mammaledig nu annars då? kram kram!

Unknown sa...

caolina- ja jag har en bra kamera och en bra modell;) älskar ju o ta bilder och så älskar jag o läsa bloggar med mycket bilder så tänker på det på min egna juh;)
japp vi ses jätte snart=D då kan ofelia förhoppningsvis visa upp sin nya talang-krypning;))