söndag 9 januari 2011

Dag 9 – Min tro.

Dag 9 – Min tro.

det är något jag inte tänker på så ofta direkt
och efter ett år i nässjö/jönköping funderade jag mig för att gå ur kyrkan
jag har inte gjort det men det finns fortfarande kvar i tankarna

men min tro behöver ju inte vara massa kristet dravel-
jag tror på karma-
do bad get bad liksom
jag tror att det är typ som en labyrint man går runt i
och man möts av olika val/vägar och beroende på vad man väljer möter man olika saker på vägen plus kommer närmare/längre ifrån sitt mål..
jag tror på spöken men inte att alla blir det efter att de har dött
jag har inte bestämt mig om jag tror på ett liv efter detta även om jag väldigt gärna skulle vilja eftersom det inte skulle få mig att känna mig lika stressad över allt jag inte hinner göra i detta livet;P
jag tror att det finns ont och gott
och jag tror att en del faktiskt föds mindre goda
jag tror att jesus mycket väl kan ha funnits men inte var guds son
om det finns en gud tror jag inte att han vill att folk ska kriga,vara olyckliga,inte älska vem de vill, inte ha sex,leva för inrutat och inskränkt osv för hans skull
vad är då meningen med livet?

Inga kommentarer: