söndag 23 januari 2011

Dag 22 – Dag 23

hade inte tid och blogga igår så jag får ta båda mina dagsinlägg på samma gång och det är faktiskt liite passande  att det blev ju st de här två på samma dag=)
Dag 22 – Det här upprör mig.
Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
 
Dag22- Det här upprör mig
En liten bit papper..
jag vet att jag skrev om det på högstadiet i en uppsats och fick mvg..den här texten lär ju knappast mäta sig med det men ämnet är detsamma-Pengar!
det upprör mig att en liten liten bit papper kan vara roten till så mycket glädje och så mycket ont. Att den kan ställa så mycket till rätta och ställa till så mycket...
att det just nu finns miljaders barn som inte mår bra eller kommer att överleva pga en papperslapp..hur kan det vara så-
hur får det vara så?!?!
i grund och botten och från scratch så är det ju bara någon som tryckt en bit papper med en figur eller kung eller märke på..
hur mycket som kan ligga i en sådans lapps händer..att det kan göra människor så grymma och själviska..
att man kan älska en bit papper mer än ett hungrigt barn..
all den makt som ligger i dess massa och i dess stämpel..
för i grund och botten handlar det ju inte om pengar-
man kan inte äta pengar, man får ingen kärlek av pengar,man blir inte särskilt varm om man sveper in sig i dem..

Pengar=enorm trygghet+valmöjligthet
jag älskar pengar missförstå mig inte
men jag har så svårt att förstå dess makt..
jag vet att det inte ärså enkelt..
men ändå är det ju det..

ett papper..
med en bild på en författarina eller en kung..
som en människa har gjort..


Dag23-Det här får mig att må bättre
Det som får mig att bli på bra humör och som gaskar upp mig när jag är ner och som får mig att må såå mycket bättre-
det är ju NI!!!
när allt känns sådär jäkla hopplöst och meningslöst och dumt
då finns ju alltid ni där-
min familj, mina vänner, min släkt, tom mina läsare som tvingas läsa om mitt gnäll;)
jag tycker att det är såå skönt att tänka att om det är något-vad som helst-så finns ni där och hjälper mig!!
på ert sätt, på olika sätt, på bästa sätt!!
Att inte vara ensam i världen är guld värt!!
mer än alla papperslappar i världen;)

Inga kommentarer: