onsdag 5 januari 2011

dag 4*

dag4 - det här åt jag idag

usch vilken ångest haha
jag som skulle börja banta efter nyår
det gick lika bra som tidigare år;P

dagen började bra
(i vart fall enligt daniel)
jag åt tre jätte grova smörgåsar med stekt ägg
(ägg=protein och det är tydligen bra;P )
jag personligen tycker ju inte att de där feta smörgåsarna
(de blir ju det när man lägger på ett tjockt ägg)
med ägg som rinner av fett och kryddor
men visst ok de är ju enda frukost
drack upp sista nyttiga apelsinjuicen med

på karlskrona trippen lurade mamma i mig en näve ostbågar
visst det var bara en näve-i normala fall brukar det vara en påse men ändå det handlar ju om litte självdiciplin liksom;P

sen hem och käka middag
och det var nyttigt
daniel hade gjort kycklinggryta-sitt gamla hälsorecept
och dessutom tror han fortfarande
(trots att mina 10 kilos uppgång på ett halv år)
att jag äter som en mus
så han hade gjort pyttelite ris bara
och eftersom juicen var slut o det är jobbigt och göra kolsyrat vatten svaldes det ner med avslagen fanta!!

vilket givetvis resulterar i att jag inte bli riktigt mätt
vilket resulterar i att när jag sen  hälsar på mamma
trycker jag i mig risgrynsgröt med extra vaniljsocker och 4 lökringar allt nedsvalt med julmust!!

två koppar kaffe med måånga sockerbitar senare inser jag att
det här kommer bli så in i helvetes svårt

Igen;P

1 kommentar:

Jessika sa...

hahahaha ja älskar att man inte e ensam om de där... ;P