torsdag 6 januari 2011

dag5*

dag 5-vad är kärlek

ohhh hett ämne
och svååårt!!

men,
jag älskar min mamma och pappa
allt de gjort och gör för mig
bara det att de älskar mig för den jag är är ju inte så pjåkigt liksom
jag älskar min bror
och jag tror att han älskade mig idag också när jag kom hem och hade köpt snus till honom;P
(jaa han är över 18,bara för lat för att handla själv;P)

jag älskade min katt my
hon stod ut med mycket men jag tror det var ömsesidigt
bland annat åkte hon dockvagn med stickad mössa och rutschbana i sjömansklänning
för att nämna något
hon levde i 15 år och jag hade tackolov flyttat hemifrån när hon dog
jag älskade min kära kanin Miss Smurf som jag skötte i stallet
hon var stor och tjock och livrädd för allt och kissade alltid på mig så det blev fläckar som inte gick bort
hon var för lat för och hoppa alla hinder vi byggde upp åt henne och hon älskade när man sjöng för henne(eller,hon kunde ju inte direkt stoppa tassarna i öronen så va hade hon för val)
jag var totalt knäckt när hon rymde och frös ihjäl
jag & mia hade tom begravning för henne nere vid ån
utan kropp då(den kastades i en container vid stallet tydligen:O)
men vi sjöng för henne och skrev dikter och jag satte in en dödsannons i 4h tidningen

i tonåren älskade jag e och v och f och typ hela alfapetet i omgångar
och jag skulle allldrig kunna leva utan JUST honom
och sen har det ju funnits 2 stadiga längre förhållanden såklart

nu älskar jag min sambo och min dotter
Ofelia är det absolut största beviset på vad kärlek är
ung,naiv och alldeles alldeles underbar!!

3 kommentarer:

Jessika sa...

hahaha va fiint att miss smurf fick en egen dödsannons i 4h tidningen... ;P

Mia sa...

hahaha... Miss Smurf ja... Hon var en bastant kanin värdig en kunglig begravnig :) Förlåt attjag knappt kunde hålla mig för skratt.. Skäms lite nu... Var det du som döpte henne till Miss Smurf föresten? Vilket knäppt namn... Måste ha varit du...

Unknown sa...

hahaha eller hur;)
och näää jag döpte inte henne det var hillevi tror jag;P MOI hade döpt henne till nått mer kungligt så de så haha;)